Güzel İnsanlar (1) || İsmini bilmediğim kıvırcık saçlı, gözlüklü adam

"Güzel insanlar" aha şu gölgeme yapışmış rengarenk balonlar gibi ruhumun göğünde. İçimde gökkuşağı gibi... Böyle ara sıra, aklıma geldikçe, buraya kayıt düşsem, olur mu? Şöyle "enasözlük" şeysi gibi bi tag de bulsak hatta. Neyse, hele bi başlayak da, tag de bulunur evelallah:)
...
Güzel İnsanlar (1) || İsmini bilmediğim kıvırcık saçlı, gözlüklü adam
...
Lise sondayım. Harçlıkla filan geçindiğimiz yıllar tabii. Evde ilçe halk kütüphanesinden daha çok kitap olduğu için kitap alımı da kısıtlı. Tarihe, Sümerler dönemine filan da acayip ilgi duyuyorum. Nihayetinde ilkokulda öğretmen olmaktan evvel arkeolog olmak istemiş bi çocuğun gençliğiyim, ne olacaktı. Bi haftasonu, dersane çıkışı herhalde, küçük bir pasajın en dibindeki miniminnak kitapçıdayız Betül'le. Sahipleri biz ordayken dükkanı emanet eder, ufak tefek işlerini hallederdi arada. Öyle bir gün yine yanılmıyorsam. Bir adam geldi, laf lafı açtı, muhabbet sürerken, Kabalcı'dan çıkan Tarih Sümer'de Başlar kitabını gördüm arada bi yerde. Ne zamandır gözüme kestirmişim ama pahalı kitap. İlk maaşımla alacaklarım listemin başında yer alıyor. Öyle takığım yani. Laf arasında bu mevzu da geçiyor. Adam gidiyor sonra. Ama ne adımı söylemişim, ne okulumu... Sadece kitaplardan bahsetmişiz öyle. Pazartesi ilk teneffüste, diğer şubelerden simaen tanıdığım ama hiç muhabbetim olmayan biri sınıfa girdi, biraz arandı, beni görünce yanıma geldi doğrudan. Elinde Tarih Sümer'de Başlar. "Bilmemne abi yolladı," dedi. Şaşkınlıktan teşekkür filan edemedim. Acelesi vardı çocuğun, çıktı gitti. Okuyup çocuğa geri verdim kitabı, bilmemne abiye geri götürsün diye.
Hem şaşırır, hem duygulanır, hem mutlanırım hâlâ, ne zaman hatırlasam bunu. Bir daha da hiç ama hiç denk gelmedik o adamla. Onu da mutlu edenler vardır inşallah be!

Yorumlar