Tecrübeli Hacker Aranıyor

İnsanı paylaşım yapmaktan soğutuyorlar...
Ya da ruh eşimi buldum da bunuyorum. Misal şu linke bir bakalım:
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=85175
Bu blogda da yayınlanmasından aylar önce bir dergide yayınlanmıştı bu öykü.

Bir de utanmadan adını yazmış altına. Be hey dangaloz! Sen ne gereksiz bir varlıksın, farkına varabilsen keşke! Başına o çaldığın öyküdeki harf sayısı kadar taş düşe! Bak gene insaflıyım, ne bileyim tutup bin sayfalık bir roman adı verip ondaki harf sayısı kadar taş düşsün de diyebilirdim.

Bir de şu var: http://www.cafedeepnot.com/
Adamların edebiyat sekmesindeki yazıların yarısından çoğu bu blogdan kopi-peyst. Yazılardan birinin altına "Keşke kaynak belirtseydiniz" şeklinde yorum bıraktım tüm iyiniyetimle, "üstü kapalı hakaret" var diye yorumu yayınlamamışlar. Bir de DR. unvanlı bir adam mail attı. Neymiş efendim, "kaynak sağlayıcı" isim olmadığını söylemiş de, url verilemiyormuş, o yüzden isimsiz yayınlamışlar. İsmimi söylersem eklerlermiş. O "kaynak sağlayıcı" burayı okuyordur herhalde. Sen kaynak maynak sağlama kardeşim. İstemiyorum!

Be hey dangaloz! Alıntılarla site oluşturup da url verememek nedir? Ne saçma bir şey söylediğinin farkında mısın acaba? DR. unvanlı beyefendiye adımın değil blog linkinin kaynak olarak verilmesini istediğimi, url vermemekte kararlılarsa da yazıların silinmesini rica ettiğimi belirten bir yanıt yazdım. Üzerinden haftalar geçti, ne bir yanıt geldi ne de sitedeki yazılarda herhangi bir değişiklik oldu.

Hayır, çalmayın demiyorum, yine çalın da bari usturuplu yapın. O kadar uğraşacağınıza sitenizin adresini buraya yönlendireydiniz.

Bi hacker arkadaşım olaydı böyle mi olurdu? Sizin gibi gerzekler yüzünden şu öfke dolu sözcüklerden başkasını buraya ekleyesim gelmiyor. İçimde kalıyor bütün hüznüm, bütün harflerim. Dangalozlar!

Edit: cafedeepnot sitesi yazıların altına blog adı ekledi. teşekkürler. Fakat bu çıkışımda haksız olmadığımı düşündüğümden (ki aslını söylemek gerekirse öfkemin önemli bir kısmı yazar ismi olarak kendi ismini veren "beyfendi"ye) yukarıda yazdıklarımı aynen muhafaza ediyorum. Zira bu blog bir anlamda benim çeşitli anlarımın fotoğraf albümü sayılabilir. Kötü çıktığım fotoğrafları yırtmak çok adetim değildir.

Yorumlar

N.Narda dedi ki…
Valla, ben de yazmasam mı bundan sonra :)
Adsız dedi ki…
Kötü bir durum tabi, ama yazdığınız siteyi yakından tanımanızı tavsiye ederim.
ena dedi ki…
Tahmin ediyorum ki o siteyle bir bağınız var sevgili adsız yorumcu.
Fakat sizin tavsiyenize gerek kalmadan kendileriyle iletişime geçmeye çalıştım ve farkındaysanız bu yazıyı yazmadan önce epey zaman bekledim. Hiçbir zaman doğrudan yargılamamaya özen gösterdim (üstte verdiğim link hariç. Orada doğrudan kendi ismini yazar ismi olarak gösterme şerefsizliği var.)
Alıntı olduğu belirtildikten sonra yazıların paylaşılmasında hiçbir sakında görmediğimi defaatle belirttim zaten. Durum düzeltildiğine göre yazıda düzenleme yaparak buradan da durumu elbette ki bildireceğim fakat benzer durumda siz kaldığınızda neler düşüneceğinizi, düşünmek değil de hissedeceğinizi bir tartmanızı rica ederim yalnızca...
Sözcükler benim için özeldir. Aklımdan geçenleri değil yüreğimin en dibinden çıkardıklarımı yazıyorum ben. O anlamda çok daha özeldir sözcükler benim için. Hiçbir şeye kutsallık atfetmedim, sözcüklere de etmem, lakin farklıdır işte yüreğin dibinden sondajla çıkarılanlar. Yüreğinizin bu şekilde anonimleştirilmesi, sizin kişiliksizleştirilmenize denk.

Yine de her şeye rağmen iletişime geçme nezaketi gösterdiğiniz ve blog adını eklediğiniz için teşekkür ederim.
O şekil yaptıktan sonra istediğiniz gibi alıntı yapmanız beni hiçbir şekilde rahatsız etmeyecektir.
Teşekkürler.
Adsız dedi ki…
Çok komiksiniz :D
Calamity dedi ki…
Bu yazıdaki serzenişi konusunda ENA'ya desteğim sonsuzdur!
Üzerinde kafa patlatılan yazıların isimsiz olarak 'ele ayağa' düşmesi kabul edilemez.
TR'de fikri ve sinai hakların neden korunamadığı sizin 'komik' yorumunuzla yeterinde açıklama buluyor.
Site kuran birinin link atamayacak olması 'komik' olan.
Bloglarda yazı paylaşırken istenen sadece azıcık hürmet.
başlık fenaaa :))