Büyük Çayı Su Bardağında Veren Mekanlar Üzerine

Ocağımda bir bağlantı problemi var. Fena halde gaz kaçırıyor. O kadar gaz kokusu içinde sigara içiyorum, elektrik düğmelerini açıp kapıyorum, henüz patlamadım. Zaten vanayı genellikle kapalı tutuyorum. Genellikleden kastım, üzerinde çay olmadığı zamanlarda - ki çoğu zaman oluyor. Uyurken çay içmenin de bir yolunu bulursam hiçbir sorunum kalmayacak. Çay konusunda hassasım.

Geçen gün ne tür mekanlarda kendimi daha rahat hissettiğimi düşünüyordum. Sanırım en çok "büyük çay" isteyince su bardağında getiren mekanlarda gülümsüyorum. Zaten 'satış temsilcilerinin' "Buyrun hanımefendi, nasıl yardımcı olabilirim?"  dediği mağazalardan değil de "Buyur abla!" diyen esnaftan alışveriş yapmak da daha çok hoşuma gidiyor. "Bir şey içer misiniz?" yerine "Çay içer misin?" diyenlere karşı daha bir rahatım. Kapalı mekanda sigara içenleri de seviyorum.

Büyük çayı su bardağında getiren mekanlarda edilen sohbetler insanın içine işlermiş gibi geliyor hep. Hem ona büyük çay da denmez zaten, duble çay denir! İşte duble çay içilen mekanlarda sohbetlerin samimiyeti de duble oluyor sanki. Yalnızsan iki kat daha güzel okuduğun şiirler. Diline dolanan şarkı daha derinine işliyor yüreğinin. Ne bileyim, hava nasıl olursa olsun, su bardağında çay içilen mekanların anısı hep güneşli bir sohbahar havasında kaydediliyor sanki hafızaya. Biraz toprak kokusu bulup katıyor mekana nereden buluyorsa. Duble çayın yanında yakılan sigaralar, iki kez bayram ettiriyor ciğere. Onun yanında daha lezzetli börek de simit de.

Hani bir tarafından bakınca karşısındaki nesneyi büyüten, diğer tarafından bakınca küçülten lensler vardır ya, işte su bardağında çay da güzellikleri büyüten, olumsuzlukları küçülten bir lens gibi insanın yüreğinde... Samimiyet nedir diye sorsalar mesela, "Büyük çayı su bardağında getiren mekanlardır," derim. O derece...


Yorumlar

Adsız dedi ki…
iki çay söylemiştik orda, biri açık,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni.
(Cemal Süreya)
evet mutlu bir sessizlik yayılır ellerime,şöyle kavrayınca,su bardağında gelen çayı,parmak uçlarımsa uzun zamanır tütün rengi.
ena dedi ki…
"Çay söylemek" ne güzel bir ifade... Yazıyı yazarken çayın demlenmesini bekliyordum. O demlendi, benim çıkıp "çay söyleyesim" geldi...
Adsız dedi ki…
okurken çayım elimdeydi ve daha sıkı kavradığımı hissettim,:)bardağımı,hayır çayımı..yok yok yazıyı
YasamPinarim dedi ki…
Merhabalar :)

Öncelikle sıkı bir çaysever olmanızdan mütevellit size hemen kanımın kaynadığını belirtmeliyim :)

Sonrasında ise "su bardağında çay"a ilişkin tespitlerinize katıldığımı söylemek istiyorum. Hani çay bardağının yeri ayrı ama, su bardağı ile çay içme eylemi zaten kahveden çok daha samimi olduğunu düşündüğüm çaya ayrı bir sıcaklık, ayrı bir samimiyet, ayrı bir huzur katıyor sanki. Ah olsa da içsek şimdi :)
Adsız dedi ki…
ah olsak da içsek mi dediniz,ben şu anda ocağınızda ,demlendiğini eminim.
olurda içeriz elbet,ama söz verin ,günün akşama yakın saatlerindeyse edip cansever den bir şeyler mırıldanalım.olur mu.?
ena dedi ki…
@yasampinarim Çok teşekkür ederim efenim:) Çay sevmeyen insanlar kadar hiçbir şeyi şaşkınlıkla karşılamadım herhalde hayatta. Çay bardağı elbette ki ayrı ki yıllarca eve çay bardağı almayı sürekli unuttuğu için cam kupalardan çay içen biri olarak benim için çok da özel. Fakat işte kıymalı böreğin yanında gelen o su bardağındaki çay yok mu, sahiden "olsa da içsek" dedirtiyor bir elinde çay tutanlara...

@şahdamarındaki deli Benim çayım hep hazırdır, doğru:) Tesadüftür ki yazıdan sonra çıkıp bir turladım ve dönerken bir Edip Cansever kitabı alıp geldim. İçinize mi doğdu nedir:)
Adsız dedi ki…
:)
N.Narda dedi ki…
Ena, son zamanlarda bu "çay muhabbeti" öyle çok edildi ki(arkadaşlar,dostlar,yeni tanışlar,ünlüler,öyküler...) etrafımda, sağlık mağlık demeyip (az biraz dokunur da) eskisi gibi çoğaltasım geldi çayı. Öyle samimi,severek anlatıyorsunuz ki çayı (kahveyi kötülemek pahasına olsa da :)) valla hep içesim geliyor :)

Selamlar.
ena dedi ki…
Ben kahveyi kötülemem de (ayrı bir sempatim vardır ona da) çay hakkaten daha güzel:))
Ama çay bir insana nasıl dokunabilir ki? Şifadır o şifa:))Yine de çaydan daha çok keyif alabilmek için önce sağlık:)) Ama güzeldir yani çay:))
N.Narda dedi ki…
güzel tabii ki,severim ben de, gözümü çayla açmışım ben,ama biraz azalttık mecburiyetlerden,işte hevesleniyorum böyle yazıları okuyunca :)Afiyet olsun,bir gün karşılıklı çay içme dileğimle:)
robotkuzu dedi ki…
Merhaba,

yeni tanistim blogunuzla, cok da sevdim. ve de evet, cidden, samimiyet buyuk cayi su bardaginda getiren mekanlardadir.. Ne de guzel yazmissiniz...
ena dedi ki…
Hoşgelmişsiniz robotkuzu:)
Böyle "Allah ne verdiyse beraber yeriz," havası yok mu o mekanlarda?:) Gülümseyesi geliyor insanın:)