Bazuka / Murat Uyurkulak

Son zamanlarda öyle yaşayıp gidiyor idim. Yetiştirmek zorunda olduğum iş ile ilgileniyor, kalan zamanımı da yemek yemek, TV izlemek ve uyumak için kullanıyor, uyumadan önce de birkaç sayfa bir şey okumayı, bunca yıldır besleyip büyüttüğüm benliğime bir borç bildiğimden, ihmal etmemeye gayret ediyor idim.

Borç öder gibi okumak olmaz, bunu biliyordum, bir kez daha gördüm. Taksit taksit taksit taksit.... Belki bir ömür sürdü elimdeki kitabın bitmesi. Ama itiraf etmeliyim ki sonlara doğru, okumak için sabırsızlandığım bir kitabı almış olmak beni şevklendirdi. "Bir an önce şu borcu bitireyim de kazancımı kafama göre harcayayım," düşüncesiyle hızla arayı kapadım ve keyifle oturup başladım Bazuka'yı okumaya.

Murat Uyurkulak'ın daha önce çeşitli yerlerde yayımlanmış olan öykülerini topladığı incecik bir kitap Bazuka. Hayat ne tuhaf, hızla bitirmek istediğiniz kitapları taksit taksit okuyup, bitmesin diye zihninizde ağır ağır çiğneyerek okumaya çalıştığınız kitapları hemencecik bitirivermek, İzafiyet anlatısındaki sobanın üzerinde oturmak ve güzel bir kadın ile sohbet etmek örneklerinin yerine konabilecek ağırlıkta. Hem insan sevdiği bir yemeği ne kadar uzun çiğneyebilir ki? Bir şekilde ister istemez yutuveriyorsun cazibesine dayanamayarak. Hem gül en nadide çiçek kabul edilir ve ömrünün kısalığından dem vurulur hep. Adaletsizlik bu. Ama bitti işte. Uzun uzun anlatmaya lüzum yok aslında, alın, okuyun... Şahane! Birkaç alıntı ile vitrini tamamlayalım o halde.

"Aşk değil midir nihai ismimizi koyup bizi kendimize hamile bırakan, kendi kendimizi doğurmamızı sağlayan ve ortaya çıkan bebeği önce mucize sonra hilkat garibi, veya tam tersi kılan?"  (sf.30)

"İnsan çocukken büyük bir saadet ülkesinde yaşıyor. Sağa sola şuursuzca koşturup neşeyle kişniyor. Sonra büyüyor, büyüdükçe salaklaşıyor, salaklaştıkça unutuyor o mesut diyarı, bir nevi ölüyor. (...) Yetişkinler zombilere benziyor."  (sf.75)

"Yaşlıların yetişkinliğin arafını unutmasına bunaklık diyorlar, çok yanlış, onlar unuttukça hatırlıyor." (sf.75)

Yorumlar

melike dedi ki…
Biliyor musun, bunlar benim de altını çizdiklerim :) Bilhassa sonuncusu ..

"Yaşlıların yetişkinliğin arafını unutmasına bunaklık diyorlar, çok yanlış, onlar unuttukça hatırlıyor.''