Hala-Kolik

İlk bağımlılığım ve ilk özlemimdi halam benim. Kendimi bilmediğim dönemlerde bağlanmışım ona. Ona anne demişim ilk. Kendimi bildiğim dönemlere dair ilk ve en net hatırladığım şeydir onun özlemi.

Yazmayı öğreneceğim zaman çok sevinmiştim. Yazmayı sırf halama şiir ve mektup yazabilmek için öğrendim. Çünkü ben küçüktüm ve babam şiir yazıyordu. Ara sıra geç saatte eve döndüğünde elinde bir balya kitap olurdu. Babam oradan birini çıkarır, annem elinden alır heyecanlı bir sesle okurdu salonun ortasında. Ben küçüktüm ve babam şiir yazardı. Ve ben heyecanla beklerdim halama şiir yazacağım günleri... Biraz da babamı kıskanırdım belki. Ne zaman görsem şimdi hâlâ kahkahalarla anlatır halam, babam elinde "Kuş Olsun Yüreğim" ile geldiğinde karar vermişim, ilk kitabımın adı "Ördek Olsun Yüreğim" olacakmış.

Halam bir gidişinden önce dua etmeyi öğretmişti. Ben dua edecektim, halam gelecekti. Ben dua edecektim, dedem halamı getirecekti. İlk başta hemen gelmemesini mesafenin uzunluğuna veriyordum. Kolay mı o her yanı sallanan 302'lerde 24, bazen 30 saat süren yolu gelmek? Hem de kış ortasında... Genellikle her sene birkaç ay gelirdi ama. Sonra bir ara nedenini bilmiyorum, dedem inat etti herhalde yine, uzunca bir süre gelmedi. O zaman ağlıyordum dua ederken. "Allah'ım, halamı bi kezcik daha göreyim, sonra öleyim istersen söz."

O sarma yaparken kopardığı sapları yerdim. Hayatımda onun kadar lezzetli bir şey yemedim hâlâ. Patlıcan yemeği yaparken önce kendine sonra bana verdiği bir parça çiğ patlıcandı belki de beni nikotine bağlayan. Bir de Coşkun Sabah... Hüner Coşkuner... Mutfağın ışığı kapatılır illa ki dinlenirken... Ama özellikle de "Anılar..." Belki de hep anılara sığındığımdan bilmeden...

Halam ilk bağımlılığım ve ilk özlemimdi benim... Ve ben geçen ay annemlerdeki yatağımın altındaki unutulmuş bir kutuda çoktan kaybolduğunu sandığım şiirleri buldum. Bunun için öğrenmiştim ben yazmayı.... Bir tuhaf oldum...

HALAM

Halam niye gittin
Bak seni yine ben
Çok, çok özledim
Her gece dua ettim

Sanki yıllardır görmedim
Oradakilere selam söylerim
Sen gel yeter ki Buraya
Ben gelemem oraya

Haydi gel sen buraya
Özledim seni hala
Halam halam canım halam
Özledim seni halam.

Yorumlar

N.Narda dedi ki…
bu ay sonu 2. kez hala olacağım. Umarım bu ikisi de senin gibi bir yeğen olurlar bana.Tabii ben nasıl bir halayım, o ayrı bir konu.