........

Herhangi bir şeye "hayır" demek, benden istenen/beklenen bir şeye olumsuz cevap vermek, mecburiyetler yüzünden bile olsa, öylesine sancılı ki benim için anlatamam...

Bir hastalık mı bu? Peki böyle böyle ne olacak benim sonum? Sırf bu sancıları çekmemek için olumlu cevap verip de çektiğim daha beter sıkıntılar mesela? Hastalık mı bu?

Tedavisi var mı? Nerede? Nasıl? Biri bana öğretsin şunu artık, ne olur.... Hayır demeyi ve bunun sancısını çekmemeyi öğretsin biri bana.... Hayır diyemeyen dilime, dilim boş bulunup hayır dediğinde sızlayan vicdanıma tüküreyim ben!

Yorumlar

N.Narda dedi ki…
Zamanında aynı dertten muzdarip olan biri olarak diyorum ki kesinlikle hastalıktır.:)

tek devası ise evet diyeceğiniz şeye bile HAYIR diyerek dilinizi alıştırmaktır. :)

Karşı tarafa: "çok isterdim ama bunu yapmak beni çok zora sokacak, hücrelerimi yiyecek,para kaybettirecek,grip olmama neden olacak, bacaklarımı ağrıtacak, onunla aramı açacak ki seni kaybetmeyi tercih ettiğimden değil ama...., sen benim istediklerimi yapıyor musun ki, karşılığını isterim, üzgünüm sandığın kadar hayırsever biri değilim.....gibi istediğimiz bir cümleyle sebeplendirerek anlata da biliriz.
Karşı taraf bir şekilde (genelde iş hayatında geçerliydi bu benim için) üstteyse bizden bu zor ama kendimize güveniyorsak kesinlikle ona da HAYIR.
DİLİN KEMİĞİ YOK AMA BU ANDAN İTİBAREN HER SORUYA ÖNCE hayır DİYE BAŞLAYIN. SONRA düşünün ve yapmak istiyorsanız "dur bi dakka, şu işimi ertelersem yaparım belki deyin.
ciddiyim bu bir hastalık, bir önce kurtulmalısın sevgili ena.
coraline dedi ki…
"hayir" hem anlam hrm de ses tinisi olarak acaip negatiflik iceriyor,herseye "evet" diyen bir insan kisisi olarak "evet"in birgun bir yerde mutlaka ise yarayacagina inaniyorum ben.hersey inadina bu kadar negatifken gerek yok bol "hayir"lara.sen once "evet" de sonra " ama yine de...","diger taraftan...", "bunun yaninda..." falan diye devam et bence....