Kalp

"Yürek" demek dururken, "Gönül" demek dururken kalp demek... Hani sevginin, hani umudun, ne bileyim tüm güzel duyguların anavatanı olan o belirsiz yerden bahsederken "kalp" demek tuhaf geliyor bana...

Sanki sahteliğini, yapaylığını belirtir gibi... Hani "Kalp para" der ya büyüklerimiz, bir anlamı da "Düzme, sahte"dir ya "kalp" kelimesinin, günümüzde öyle mi? Yüreğin sahtesi mi kalp? Çakma belki...

Bir anlamı da "İşe yaramaz ve tembel" ya aynı kelimenin, "güvenilmez" demek ya biraz da... Bugün ne zaman "kalpten seviyorum" dese biri, "kalpten istiyorum," dese... Bunlar geliyor aklıma... Belki benim kötümserliğim ama sevmiyorum "kalp" demeyi. Çünkü kalp para gibi her yanı sarmış "kalp insanlar"ı hatırlatıyor bana. İşe yaramaz, sahte, güvenilmez, beş para etmez o insanları... Sahtelikten kaçmak için yüreğime sığınırken ben eşanlamlısı diye "kalp" kelimesini sunuyorlar ya, kendimi çok umutsuz hissediyorum o zaman...

Yorumlar

Pink Freud dedi ki…
Sevginin umudun bütün o güzel duyguların- ya da çirkin hepsinin beyinle ilgili olduğu bilinirken hala her şeyi kalbe yüklemek aşırı romantiklik değil mi?
ena dedi ki…
Ortaya çıkışlarıyla değil de hissettirdikleri/yaşattıklarıyla ilgileniyorum.Hani bir yemeğin lezzeti gibi.. Dilin üzerindeki çeşitli bölgelerle çeşitli tatları alıyoruz da bir şey yerken onun tadını dilin hangi bölgesinin aldığını düşünmektense o an hissettiğimiz o lezzeti yaşarız ya... Öyle bir şey... Hani içim yandığında neremin sızladığıyla ilgileniyorum. İçimde,kalbe yakın belirsiz bir yer... Tüm bu duygular beyinle ilgili olabilir de hissettirdikleri farklı bir şey... Onlarla ilgilenmenin adı nedir, hangi kategoriye girer bilmiyorum. Ama aşırı romantiklikse, aşırı romantik oluruz biz de:)
Pink Freud dedi ki…
Kalp üzerinde çok durduğunuz için söylemiştim :)
Dil ve tat örneğini de beğendim
ena dedi ki…
Evet, siz yazınca fark ettim, kalp ve duygular üzerinde çok duruyorum sahiden. Ama çok hoşuma gidiyor bir duygunun insanın kimyasında an an meydana getirdiği değişimleri analiz etme çabası:))
Bayram, aile ziyareti, yolculuk derken ancak gördüm ikinci mesajı:)
eyvallah:)