Bu Psikoloji denen şey insanın neresinde ki?

Üniversite tercihlerimi yaparken ikinci tercihime psikoloji yazmak istemiştim. Enteresan gelir bana çünkü... İsterdim enine boyuna öğrenmeyi... Yazdırtmadılar... Olmadı... Yazsaydım da olmazmış gerçi, ilk tercihime girdim şükür.

Empati duygusu gereğinden fazla gelişmiş biri oluyorum bazen. Karşımdaki insan beni çok üzmüş olsa bile neyi neden yaptığını tek tek iz sürüp bulabiliyor, kızamıyorum ona. "Evet, üzüldüm ama biliyorum ki aslında şöyle olmasa böyle yapmazdı o," diyorum. Tavır yapamıyorum.

Ama bazen öyle anlar geliyor, öyle insanlar çıkıyor ki karşıma, ne yaparsam yapayım anlayamıyorum onları. Yaptıklarının bende yarattığı sinirsel tahribatın üstüne bir de bu anlamlandıramama durumunun verdiği zarar eklenince, hiç sormayın ben ne hale geliyorum. Ne bu insanları anlamak mümkün ne de yaptıklarını... Rahatlıklarını, saygısızlıklarını, arsızlıklarını... Acaba diyorum, bu insanlarla verimli bir diyalog kurup ıslah etmenin bir yolu var mıdır ki psikolojide?

Yoksa bu bilim, bu tür insanlara maruz kalanların yaşam sürelerini uzatmak konusunda mı hizmet verir?

Yorumlar