Olağan Mucize

Bazen dönüp bakıyorum...
Tuhaf geliyor bana.Değil belki de. Belki hayatın işleyiş şekli bu bizzat. Tesadüf diye bir şey yok belki.

Bazen dönüp bakıyorum, benim canımı yakmak için; onun istediği gibi davranmadığım için, benle bir müddet uğraşıp sonra sınıfta bırakmış, okulumun uzamasına neden olmuş adam aslında nasıl da seyrini değiştirmiş hayatımın.

Çok üzülmüştüm tabii.Ağlamıştım.Lanetler yağdırmıştım o şerefsize. Ben kendi fikrimi, okurken düşündüğüm şeyi söylemiştim sadece. Yanlış düşünmüş de olabilirim. İyi bir hoca, yanlışımı düzeltirdi. Yanlışsa...

Her neyse, anlatmak istediğim bu değil...

Şimdi, bugünden dönüp bakınca, okulun yarım dönem uzamasıyla hayatımın başka bir yöne döndüğünü görüyorum. Bu sayede başka başka insanlar tanıdım mesela. Çok sevdiğim insanlar... Bu sayede biraz daha rahat iletişim kurar oldum. Biraz daha... Çok daha fazlası da var da...

Kısacası demem o ki, bazen kötü sandığımız şeylerin harbiden güzel sonuçları oluyor be!

Ve o şerefsizden bu yaptığının intikamını tam da bu durum alıyor... Bana kötülük yaptığını sanıyor o hâlâ... Halbuki çok şey kazandım ben onun yaptıklarından doğan sonuçlarla... (Kalmam da kolaycılığa kaçma çabalarımın intikamıydı sanırım. Aynı dersi [birebir aynı ders, aynı konular, makaleler] daha önce başka bir hocadan, başka bir bölümden yüksek notla geçmiştim. Bildiğim bir şey alayım da son sene uğraştırmasın diyerek almıştım bu dersi.)

Belki hayatın işleyişi bu... Olağan bir mucize... Hiç mucize olağan olur mu demeyin...Olağanlığını fark etmediğimizden mucize sanmamız...

***

(En komiği de neydi biliyor musunuz? Ben okul uzayınca hani bari harçlığımı çıkarayım diye bir kitapçıda çalışmaya başlamıştım. Bir iki ay sonra, bu herifle karşılaştık orada. "Ne yapıyorsun? Nasıl gidiyor?" diye sordu. "N'olsun hocam, bildiğiniz gibi okul uzadı tek dersten.Bizim bölümden bir ders seçtim, haftada bir gün gidip geliyorum. Onun dışında burdayım," diye cevap verdim. Adam ne dedi biliyor musunuz? "Hadi yaaa, çok kötü olmuş. Hangi dersten kaldın?" Bu da mallıktır! "Sizin dersinizden." dediğimdeki yüz ifadesi süperdi ama.)

Yorumlar