[TARİHTEN BİR YAPRAK] Diktatör Sevda

Yine oturdum, eskileri karıştırdım dün akşam biraz. Muhtemelen üniversite döneminde, yine ders çalışırken karaladığım bir şey geçti elime... Bir "şey" diyorum, çünkü şiire benziyor da benzemiyor da... Aslında ilk versiyonu kesinlikle benzemiyor da, sonrada bir iki uğraşmışım üzerinde. Dün birkaç kelime, cümle attım, biraz daha uğraştım. Şöyle:

DİKTATÖR SEVDA

Yüreğimden öte yol yok
Cesaret yoksunu
Duygular için.
Yüreğimin duvarlarında
Her gün bir çentik daha şimdi...
Bazen isyan etse de gözyaşlarım
Susuyor yüreğim
Susuyor sevdam
İsyankâr gözyaşlarımı
Ezip eçiyor suskunluğuyla.
Yüreğimde diktatör bir sevda
Kendi bildiğini okuyor
Uzlaşmak nedir bilmez,
Durmadan savaşıyor.
Kuşlar sevmez ki savaşı
Çiçekler sevmez...
Baharı bahar yapan
Bunlar ya,
Sürdü yüreğimden baharı
Diktatör sevda...

Aralık 2004 / İstanbul

Yorumlar