Koca Sinan

Ne zaman Unkapanı Köprüsü'nden geçsem illa ki Süleymaniye'yi izlerim. İlla ki... Gözlerim dolar... Çok tuhaf olurum ben Süleymaniye'yi görünce. Bunun da en temel nedeni, ya 7. ya da 8. sınıftayken bir okul gezisiyle izlediğim Koca Sinan adlı tiyatro oyunudur.

Mimar Sinan'ın Süleymaniye'nin yapımı esnasındaki heyecanı öyle etkileyiciydi ki... Yıllar geçti, hâlâ her görüşümde etkileniyorum işte. Biraz mütebessim bir ifade, biraz hüzün, biraz gurur... Benimle hiçbir alakası olmayan bir gurur... Öyle "Vay benim tarihimden neler de çıkmış" şeklinde bir "milli tarih" gururu değil... Ama tuhaf bir gurur işte... O adamın bir dağ gibi yükselmesini istediği eserinin orada bir dağ gibi yükselişini izlerken tuhaf bir his kaplar işte içimi... Anlatmak çok da mümkün değil. Mümkünse de benim kalemim yeterli değil...

Her geçişimde oradan, Süleymaniye'yi her görüşümde (ki dışarı çıktığım her sefer görüyorum neredeyse) aynı şeyleri hissedip bu konuda bir şeyler yazmak isterdim ya, bugün bir haber gördüm, ona nasipmiş. Umarım film de en az oyun kadar yıllar sürecek bir etki bırakır bende... Çağan Irmak umarım Ulak ya da Karanlıktakiler gibi "kendi"ne bir film yapar... Kendine yaptığı her şey bana bir noktadan dokunur zaten...

***

Çağan Irmak ve Şener Şen'den Koca Sinan

Proje fikri Şener Şen'e ait olan sinema filmi "Koca Sinan" Most Production tarafından hazırlanıyor. Şener Şen'in Mimar Sinan'ı canlandıracağı filmin senaryo ve yönetmenlik teklifi Çağan Irmak'a götürülüp, kabul gördükten sonra Irmak hemen çalışmalara başladı. Filmde Süleymaniye Camii’nin yapımı sırasında Mimar Sinan ile Kanuni arasındaki çekişme konu edilecek. Fazıl Hayati Çorbacıoğlu’nun aynı adlı oyunundan beyazperdeye aktarılacak olan "Koca Sinan"da Hürrem Sultan’ı ise Nurgül Yeşilçay canlandıracak.

Filmi kendisine Şener Şen’in teklif ettiğini ve Mimar Sinan karakterini Şen’in oynayacağını belirten Çağan Irmak şunları söyledi: "Fazıl Hayati’nin oyununda beni en çok çeken iktidar ve sanatçı arasındaki çekişme oldu. Süleymaniye’nin yapım süreci... Bir yanda cihan padişahı, bir yanda özgürlüğünü isteyen bir sanatçı, bir yanda Hürrem Sultan, bir yanda da hızla boşalan bir hazine... Çok güzel, çok gerilimli bir hikâye. Yapımcım Mustafa Oğuz’la konuştum, Most Production olarak bir yıl önce oyunun sinema haklarını satın aldı. Bu çok büyük bir iş. Belki bir yabancı ortak da olacak. Hata yapmamamız gerekiyor. En büyük derdim ve dileğim, bu muhteşem binaları yapan Sinan’ın ruhunu hissettirmek, onun doğru algılanmasına vesile olmak."

Yorumlar