Eski Defterler'den...

Öylece karıştırırken eski defterleri,bir hocam için her dersinde bir iki dizesini yazdığım bir şiire denk geldim. Çok eğlendim. Sene 2002. Beni çok sevdiğini söyleyen hocam yanımda oturan konuşunca, arkamda oturan dersi dinlemeyip test çözünce, çaprazımdaki sıra altından kitap okuyunca, sınıfın herhangi bir noktasında herhangi biri kopya çekince... Hep bana kızardı... Beni sevdiği içinmiş...:)) Bir de hafiften babama yazardı da o ayrı mevzu, o anılar ancak onun tonlamasıyla anlatılınca tam oluyor... Onları geçip, şiiri aktarıyorum aşağıya. (Hece ölçüsü uğraştırmıştı. Bir ara aruz denedim, beceremedim)

"Hürriyet, eşitlik ve de adalet," derken
Galiba inanmak için daha çok erken

İşin gücün söz söylemek, aklın şekilde
Biraz yaptıklarına bak yana çekil de

Senin sevgi anlayışın galiba ezmek
Bu durumda işten değil canımdan bezmek

Sesin duyan uyur hep sıraya yatarak
Sözün bittiğinde gözleri çakmak çakmak

Zaman bile uyur, ninni gibidir sesin
Az daha dinlersem delireceğim kesin

Bendini çiğne artık, yüce dağları aş
Ne yaparsan yap, yeter ki benden uzaklaş

Sesinde ahenk var da anlamdan pek yoksun
Bir düş gördüm sevindim, herkes var, sen yoksun

Ruhumu daraltıyor sesin bir sarmaşık
Geçtiğin yer düzdü şimdi ise karmaşık

Düşmanın çok galiba epey düşünmüşsün,
Bir kez doğru konuş dolar çıksın mark düşsün

Yorumlar