Hayatıma Dair 7 Şey /Mim

Şu blog hayatımın ilk mim'ini aybalamdan almış idim. İkincisi ise yakın dönemde bir tesadüfler silsilesi sonucu keşfettiğim ve iki gece boyunca blogunu okurken kendimi kaybettiğim Gökhan Bey'e kısmetmiş:) Hayatımıza dair yedi şey yazılması isteniyor bu sefer, başlayalım hemen.



1. "7" sayısı, sayıları tanıdığımdan beri hep ürkütmüştür beni.Hep çocuk yiyen devlerin ve canavarların geçtiği masal ve hikayelerdeki "yedi" fiilini çağrıştırdığından mı bilmem.Ancak yıllar sonra Sümerlilerin "7"ye olan tutkusunu ve günümüzde haftanın yedi gün olması gibi birtakım o hep akla takılan soruların cevabının hep Sümerlilerin "7" tutkusunda olduğunu öğrenince tüylerim bir diken diken olmuştu. Şimdi aklıma takılan, Sümerlilerin "7"ye neden bu denli hayran oldukları.

2. Bu maddeye geçeli yaklaşık yarım saat olmasına rağmen yazmaya başladığım birkaç konuyu silip "onu mu yazsam, yoksa bunu mu?" tarzı gel-gitlerimin bana bir kez daha hatırlattığı üzre kimi zaman seçim yapmakta acayip zorlanırım.Mezuniyetimin üzerinden 2 yıl kadar bir süre geçtiği halde hâlâ yüksek lisansa başvurmamış olmam da temelde bu kararsızlığıma dayanır.Zira arada kaldığım ve hepsini çok istediğim birkaç alandan hangisi üzerine yüksek lisans yapmam gerektiğine iki yıldır karar veremedim.

3. En sevdiğim şeylerden biri hep öğrenmek olmuştur.O yüzden de hep öğrencilikten emekli olmayı düşlemişimdir.

4. Küçükken "Büyüyünce ne olacaksın?" diye sorduklarında "Sünnet olacağım" cevabını veren realist abimin aksine realizmden biraz daha uzağımdır. Ben bu soruya hep "Mesleğim ne olur bilmiyorum da emekli olunca kitapçı açacağım" diye yanıt verirdim.Hâlâ da öyle derim.

5. Tembel değilim ama üşengeçim.Kimi zaman sırf üşendiğim için kalkıp yemek yemediğim bile olur ki şu anda misafir olarak gelmiş arkadaşımın mutfağı toplaması da bu yüzdendir.Benim üşengeçlikten oraları toplamayacağımı bilir.

6. "Nerelisin?" sorusundan hoşlanmamamın en temel nedeni "Ben Çorlu'da doğdum ama aslen Batmanlıyız.Yani aslında şöyle;babam Batmanlı, annem Makedonya göçmeni. İşte ben de öyle ortaya karışık" diye uzun bir cevabının olmasının yanı sıra bu cevabı verdikten hemen sonra "Aaa Batmanlı ve Makedonyalı.Nasıl tanışmışlar ki?" sorusunun geleceğini bilmemdir.

7. Öykülere tutkunum. Her türlüsüne...Anlatılanı dinler, yazılanı okur, çekileni izlerim... Güzellerini isterim ama. Seçiciliğim ve daha beteri kıllığım tutar çoğu seferinde. Biraz da takıntılıyım galiba sevdiklerim konusunda. Rahmetli anneannem ömrü boyunca "Kuzucuğum yavrucuğum" masalından gayrı masal anlatamadı bana.

Bu blog aleminde pek bir çevrem yok lakin ben de genellikle belirli bir konuda yazıyor ama, Kerem Akbaş diyerek ağabeyimi, bir de başından beri beni yalnız bırakmayan ikili Ludmilla aybalamla, sevgili Sera'yı rahatsız edeyim:)

Yorumlar

Sera dedi ki…
Mim gelmiş ama kendimi anlatmayı hiç sevmem ki ben. :/
ena dedi ki…
:)Salla gitsin o zaman yahu:)Çok aktif olmadığımdan çok tanıdığım yok:)O yüzden az görünmesin deyu:))