AŞK'TAN İLK DALGALAR

Bitmesin diye çok uğraştım. Ama bitti. Her şeyin bir nihayeti var ne de olsa değil mi? Ben bitmesin diye kendimi bilgisayar oyunlarına vurdukça beni kendine çekti. Elime alır almaz sayfalar akıp gitti. Bitmesin istiyordum… Bitti. Birkaç dakika önce…

Bu diğer kitaplarından çok daha farklı, çok daha ayrı bir konumda benim için. Şehrin Aynaları ile birlikte şöyle ayrı bir noktaya koyarım ben Aşk’ı…

Az sonra bir kez daha başlayacağım. Şehrin Aynaları’ndan beri hiçbir kitabı ikinci kez okumadım. Hiçbir kitaba bitirir bitirmez tekrar başlamadım. Ama bu yazıyı noktalar noktalamaz kendimi otobüse atacağım ve tekrar başlayacağım kitaba.

Okurken diğer satırlarından daha fazla etkilendiğim satırlar oldu, bölmemek için not alamadım. Daha sonra ayrıntılı olarak yeniden bahsedeceğim Aşk’tan lakin bu kitabı okuyun. Mutlaka okuyun. Elif Şafak sevmeseniz de okuyun. DK’dan çıkmış olsa da okuyun. Kapağı cart pembe olsa da okuyun. Elif Şafak üstü bir kitap çünkü bu.

Elif Şafak kitaplarının Aslı Biçen çevirisinden gayet memnun biri olarak başka bir çevirmenle nasıl olmuş acaba sorusuyla elime aldığım kitapta sadece ikinci satıra kadar sürdü bu soru. Sonra yazarı da çeviriyi de unuttum, satırlara aktım. Belki Elif Şafak’ı sevdiğimden etkilendim bu kadar lakin hem DK’dan çıkması hem de kapağı eksiydi benim için. Aldıktan sonra bir süre kenarda tuttum o yüzden. Şimdi tuttuğuma hem memnun hem pişman, herhalde bir süre sadece bunu okuyacağım.

Yorumlar