Erdem Devesi - Mustafa Erdem Özler


Ortaokul ve lise yıllarım boyunca şiirle epeyce ilgilenmiş biri olarak epeydir uzak duruyordum bu alandan. Bunda elbette şiir adı altında piyasayı dolduran zırvaların etkisi çok büyük. Şiiri kafiyeden ibaret sanan öyle çok şair bozması var ki "Alın sizin olsun" diyerek kaçası geliyor insanın. Üstüne bir de yaklaşık bir yıl süreyle kendisini şiir uzmanı ilan eden (ama pektabii özentiden öteye gidemeyen) bir vatandaş ile haftanın 6 günü aynı ortamda bulunma zorunluluğu gelince adeta fobi oldu bende şiir.


Ta ki geçen hafta elime yeni çıkan bir kitap geçene kadar. Erdem Devesi, Mustafa Erdem Özler'in 2008 Cemal Süreya Şiir Ödülü'nü kazanmış olan kitabı... Kitap, diğer ürünlerle birlikte elime geldi. Yayınevi Metis olunca iş değişiyor tabii. Metis'in bastığı her kitabı hiç düşünmeden alabilirim. (Ama tabii kitap fiyatları "Yine de sen bir düşün be!" diyor, o ayrı). Şöyle bir elime alıp rastgele bir sayfa açtım. Yanımdaki candostumla birlikte okuduk açılan sayfayı.... Sonra birkaç saniye sessiz kaldık. İkimizin de dudağında hafif bir tebessüm vardı. Sonra bir sayfa daha açtık... Büyüdü tebessümümüz...


Edebiyat derslerini severdim de en sevmediğim kısmı "Şair burda..." diye başlayan cümlelerin kurulduğu kısımlardı. Sanki edebiyat dersinde değil, tıp fakültesinde anatomi dersindeymişiz gibi gelirdi. Şiir kadavra olmuş, biz onu paramparça edip incelemeye çalışıyoruz... Hani uzaklaştıkça resmin bütününü, güzelliğini görürüz ya ancak, işte şiir de öyle bir resim bana göre. Çok parçalamamak gerek. O yüzden Erdem Devesi ve içindeki şiirler hakkında da öyle dikdik ederek bir şeyler söylemek niyetinde değilim. Tek söyleyebileceğim beni çok etkiledi... Öyle ki, ilk defa bir şiir kitabı satın aldım hayatımda...


Ama bir iki şiiri de paylaşmak fena olmaz herhalde...


Yüreğine sağlık Mustafa Erdem Özler...


***


TAZE


çengelköy'de
fırından
yeni
çıkmış
güneş
taze
sıcak
ellerin
bir
dilim
kızarmış
yağmur
yeni
demlenmiş
ay
yalın
ayak
çınar
bizi
görünce
istanbul
aşktan
zehirlendi


HAM HAM


yolda bulduğum

sözler haram mı


kim sustu onları

bunca sene

kim yedirdi

ham ham ömründen


gittim güneşe su içirdim

kanat çırptı sular serinledim

geri geldim ay ışığıyla

kalbimden çözdüm atları


boşluğa


düştü sözlerim

Yorumlar

Ludmilla dedi ki…
Ben de bu şiirleri sevdim ki normalde bazı şairler hariç şiir okumam, bu da senin bana güzel bir sürprizin oldu. :)

Yine ve yeniden, sık sık yaz lütfen.
ena dedi ki…
Şiir konusunda Ben de -yaklaşık 7 yıldır- çok seçiciyim. Ama dedim ya, bir anda karşıma çıktı işte.

İnşallah elimden geldiğince sık yazmaya çalışacağım. Sen yine de arada dürt beni:)