Tedirgin Hazlar / Lance Olsen


Kafka Sonrası Bir Roman
Lance Olsen ilginç bir deneme yapmış. Kafka'nın en bilindik eserlerinden biri, Dönüşüm üzerinden devam eden bir roman kaleme almış.
Dönüşüm, bir sabah uyandığında böceğe dönüştüğünü fark eden Gregor Samsa'yı anlatır. Lance Olsen'in Tedirgin Hazlar kitabında da olay örgüsü aynı. Dönüşüm'e sadık kalınmış. Kafka'nın öyküsündeki olaylar aynı sırada vuku buluyor. Fakat bu sefer öyküde yer alan diğer karakterlerin gözünden anlatılıyor her şey.
Gregor Samsa'nın kardeşi Grete, Baba, Anne ve diğer yan karakterlere ayrılan bölümlerde hepsinin gözünden ayrı ayrı sunuluyor dönüşümde olan biten.
Yazar sık sık Kafka'nın üslubuna da yaklaşmayı deniyor. Dönüşümü okumamın üzerinden epeyce vakit geçtiğinden bu konuda ne derece başarılı olduğunu değerlendirebilmem çok mümkün değil. Ama dilin genel olarak gayet iyi gittiğini söyleyebilirim. Az sayıdaki baskı hatasının da olmamasını dilerdim lakin sayı hakikaten az olduğundan görmezden de gelinebilir.
Kitaptaki öykü özgün bir öykü olmadığı ve temele alınan öykü hemen herkesçe bilindiği için konuyu deşme gereği duymuyorum.
Değişik bir deneme okumak isteyenler için oldukça ilgi çekici bir kitap olaiblir. Yalnız bu kitaba başlamadan önce Dönüşümü mutlaka bir kez daha gözden geçirmek gerek. Zira ben aradan geçen uzun zamanın çok sıkıntısını çektim.
Bu arada birkaç kelam da Versus yayınlarıyla ilgili konuşmak gerek sanırım. Versus'un yayımladığı kitaplar, şu sıralar piyasada bulunan pek çok yayınevine göre oldukça seçkin kitaplar. Yayınlarını ilgiyle takip ediyorum ve inanıyorum ki birkaç yıl içinde Çok daha iyi yerlere gelecek.
İyi okumalar...

Yorumlar